Aldığımız bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?
Ürün veya hizmetin değeri otuz bin Türk Lirasının altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı olması nedeniyle tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurmak zorundadır.
Aldığımız ürün hatalı çıktığında kaç gün içinde iade edebilirim?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Aldığı bir ürünün bozuk çıkan kişi hakkını aramak için nelere başvurmalıdır?
(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)
Aldığımız herhangi bir ürünle ilgili bir sorunla karşılaştığımızda tüketici olarak hakkımızı arayabilmek için elimizde bulunması gereken belgeler nelerdir?
GEREKLİ BELGELER Arızalı mal durumunda, satın alınan malın tarihini ve fiyatını anlamak ve satıcı firmayı görmek için fatura, fiş, satış sözleşmesi vb. gereklidir. Belgelerin saklanması zorunludur.
Satın aldığımız ürün arızalı çıkarsa ne yapmalıyız?
Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.
Bozuk çıkan ürünü nereye şikayet edebilirim?
Gıda bulunan buzdolapları ve dondurucuların çalışmadığı tespit edilirse ürünler satın alınmamalı ve ALO 174 Gıda Hattı’na bildirilmelidir. Gıda etiketinde özel saklama ve/veya kullanım koşulları belirtilmişse, bu koşullara uyulmalı ve kullanım talimatlarına uyulmalıdır.
Aldığım ürün hatalı çıkarsa nereye başvurulur?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; tüketici hakem heyetlerine başvurular şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden e-Devlet kapısı üzerinden elektronik ortamda yapılabilir. Bu bakımdan tüketici hakem heyetlerine sözlü başvuru mümkün değildir.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Hangi durumlarda tüketici hakem heyetine başvurulur?
Ticari faaliyetinizle ilgili konularda tüketici tahkim kuruluna başvuramazsınız. Ancak, bir satıcı veya sağlayıcı olarak, bir tüketiciye mal veya hizmet satışı/teklifinden kaynaklanan uyuşmazlıklarda yasal yollara başvurma hakkınız olabilir.
Yeni aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?
Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, seçim özgürlüğü hakkı, duyulma (temsil edilme) hakkı, tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.
Tüketici hakem heyeti masrafları kim öder?
Tüketiciler, Harçlar Kanunu’nda düzenlenen yasal ücretlerden muaf tutulmuş olmakla birlikte, masraf avansı ve delil avansı gibi yasal masrafların yine de tüketici tarafından karşılanması gerekmektedir.
Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?
2024 yılı değeri ise 104’tür.
Bir firmayı nasıl şikayet ederim?
Tüketici şikayet hattı Alo 175, Habertürk’te kapılarını açtı. Tüketiciyi Koruma ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e tüketici danışma hattı Alo 175 hakkında bilgi verdi.
Alışverişte tüketici hakları nelerdir?
Yürürlükteki yasal hükümler ve düzenlemeler çerçevesinde, tüketicilerin çevrimiçi alışveriş yaparken diğerlerinin yanı sıra aşağıdaki hakları vardır: Cayma hakkı, malların teslimatını kontrol etme hakkı, iletişim bilgilerini talep etme hakkı. … Güvenli ödeme koşullarının garantisi … Tahkim kuruluna başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22 Ara 2023
Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?
Tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerde bulunur.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı zamana ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Hangi durumlarda tüketici hakem heyetine başvurulur?
Ticari faaliyetinizle ilgili konularda tüketici tahkim kuruluna başvuramazsınız. Ancak, bir satıcı veya sağlayıcı olarak, bir tüketiciye mal veya hizmet satışı/teklifinden kaynaklanan uyuşmazlıklarda yasal yollara başvurma hakkınız olabilir.