İçeriğe geç

Sgk Ile Ilgili Şikayetler Nereye Yapılır

170 şikayet edince ne olur?

İşçi Koruma Yasası’nın gerekliliklerine uymayan işletmeler, çalışanlara bildirim yapıldıktan sonra denetlenir. Denetim sonucunda müfettişler tarafından cezai yaptırımlar uygulanır. İşverenlerin, hem kendileri hem de çalışanları için OSGB şirketlerinin hizmetlerini kullanarak işçi koruma yasalarına uyma konusunda yasal bir yükümlülüğü vardır.

SGK hangi bakanlığa bağlıdır?

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı

SGK şikayet dilekçesi nereye verilir?

Talep/şikâyetler, çalışanın çalıştığı işyerinin bağlı olduğu Sosyal Güvenlik İl/Merkez Müdürlüğüne yazılı olarak, yani başvuru yoluyla yapılmalıdır.

ALO 170 hangi konularda yardımcı olur?

Kayıt dışı iş şikayetleri ALO 170 üzerinden yapılabilir. Kontrollerin yapılabilmesi için söz konusu işyerinin adı, tam adres bilgileri ve sigortasız kişilerin isimlerinin bilinmesi gerekir. Anlaşmalı boşanma şikayetleri ALO 170 ihbar hattı üzerinden kabul edilir.

SGK ihbar edenin kimliği açıklanır mı?

170 Muhalif kişinin kimliği açıklanacak mı? 170 İhbar Hattı’na yapılan bildirimler, ihbarı yapan kişinin kimlik bilgilerinin alınmasıyla başlar. İhbar eden kişinin kimlik bilgileri kolluk kuvvetleri tarafından gizli tutulacak ve üçüncü taraflara açıklanmayacaktır.

181 şikayet edince ne olur?

Şikayetçi anonim kalmak istese bile şikayeti Alo 181 müşteri temsilcisi tarafından kayıt altına alınacaktır. Kaydedilen şikayetler daha sonra ÇŞİDB’nin ilgili birimine iletilecektir. Şikayetler alındıktan sonraki üç (3) iş günü içerisinde kayıt altına alınacaktır.

SGK nereye şikayet edilir?

Çalışma Hayatı İletişim Merkezi “ALO 170”i günün 24 saati, haftanın 7 günü arayabilirsiniz. İletişim merkezimiz, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumu tarafından sağlanan tüm hizmetler hakkında bilgi ve çözümler sunar.

Sosyal güvenlik kurumunu kim denetler?

YÖNETİM VE TEFTİŞ MÜDÜRLÜĞÜ Başkanlığımız; Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanına doğrudan bağlı ve onun adına hareket eden, bir Başkan, bir Başmüfettiş, bir Müfettiş ve Müfettiş Yardımcılarından oluşan, iç ve dış teftiş ve denetimleri müştereken yapmakla görevli bir hizmet birimidir.

SGK hangi kuruma ait?

T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı | T.C.

184 şikayet edince ne olur?

İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.

Şikayet dilekçesi verildikten sonra ne olur?

Şikayet başvurusu yapıldıktan sonra kişi, dosyada neler yaşandığını ve davanın hangi aşamada olduğunu kontrol etmek için belirli aralıklarla (örneğin ayda bir) ilgili Başsavcılık makamına başvurabilir. Şikayetçi, talep etmesi halinde dosyanın fotokopisini de alabilir.

SGK kaç yıl geriye dönük inceleme yapar?

Hizmet tespit davası kaç yıl geriye gider? İşveren tarafından aylık katkı payı ve fayda belgeleri verilmeyen veya istihdamı tespit edilemeyen sigortalılar, şikâyet tarihinden itibaren 5 yıl içinde faydalarının tespitini talep edebilirler.

173 neyin numarası?

Önemli telefon numaralarıYangın alarmı110Alo GürültüAlo İzci Kan Bilgi Merkezi.

Şikayet için nereyi aramalıyım?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunularak, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

172 neyin numarası?

“Vatandaşlarımıza daha etkin hizmet verebilmek ve ulaşılabilirliğimizi artırmak için 172 Alo Meteoroloji Çağrı Merkezi’ni kuruyoruz. Bu sayede üretilen hizmet ve ürünler vatandaşlarımızın 7/24 hizmetinde olacak.”

Şikâyet ettikten sonra ne olur?

Cumhuriyet savcılığı, şikâyetçinin başvurusu veya beyanı üzerine iddianın suç teşkil ettiği sonucuna varırsa derhal soruşturma başlatır. Soruşturma işlemleriyle deliller toplanır; tanıklar dinlenir, deliller alınır veya bilirkişi ifadeleri sorgulanır, ilgili makamlara yakalama emri çıkarılır ve iddianın doğruluğu araştırılır.

170 hangi şikayetlere bakar?

Çalışma Hayatı İletişim Merkezi “ALO 170”i günün 24 saati, haftanın 7 günü arayabilirsiniz. İletişim merkezimiz, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumu tarafından sağlanan tüm hizmetler hakkında bilgi ve çözümler sunar.

Şikâyet eden kişinin kimliği açıklanır mı?

Şikayet taleplerinde kimlik ve iletişim bilgileri gizlenemez.

İş yerini hangi konularda şikâyet edebilirim?

– İşyerinin bağlı olduğu SGK Müdürlüğüne (Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü/Sosyal Sigortalar Merkezi) başvurmak isteyen çalışanlar, örneğin iş kazası ve meslek hastalığı şikâyetiyle başvuruda bulunabilirler.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Araban Escort